2 Φεβρουαρίου 2012

"Ο παππούς ο Χρόνος"

Mια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας παππούς πιο παππούς απ`όλους τους παππούδες του κόσμου.Δεν τον έλεγαν Γιώργο ή Γιάννη , Φάνη ή Λάμπη , ούτε Κωνσταντή ούτε Θανάση. Είχε ξεχωριστό όνομα , γιατί ο παππούς αυτός ήταν ξεχωριστός. Τον έλεγαν Χρόνο.
Όπως και να` λεγες το όνομά του , με σιγανή ή με δυνατή φωνή , ξεχώριζε. Όπως και να τον φωνάξουμε εμείς τώρα , ψυθιριστά η φωναχτά , πάλι ξεχωρίζει. Όπως και να τον φωνάξει κανείς αύριο , πάλι το ίδιο...
Γιατί , ξέχασα να σας πω , πως ο παππούς αυτός ήταν μια φορά κι έναν καιρό , μα είναι και τώρα που μιλάμε , θα` ναι και αύριο και μεθαύριο και σε πολύ καιρό από τώρα. Θα` ναι για πάντα...

Στην αρχή κάθε νέας χρονιάς συνηθίζουμε να μιλάμε στο νηπιαγωγείο για τις εποχές και τους μήνες του έτους. Θεωρώ ότι το εν λόγω βιβλίο είναι ένας υπέροχος τρόπος να εξηγήσουμε στα παιδιά τις έννοιες αυτές.
Ο παππούς ο Χρόνος , λοιπόν , περιμένει τα παιδιά (εποχές) και τα εγγόνια του (μήνες) να τον επισκεφθούν στο σπίτι του για να τους κάνει το τραπέζι. Αφού ο καθένας πάρει τη θέση του και τελειώσουν το φαγητό ζητάει να τους ακούσει. Το κάθε παιδί - εποχή λέει λίγα λόγια για τα όσα μας φέρνει και δίνει το λόγο στα τρία παιδιά της για να κάνουν το ίδιο. ΄Ετσι μαθαίνουμε ποια "παιδιά" έχει η κάθε εποχή και τα χαρακτηριστικά τους.
Οι προσωποποιημένες εποχές και μήνες από την όμορφη εικονογράφηση του βιβλίου , βοηθάνε πολύ στην κατανόηση , σε δραστηριότητες σειραθετήσεων και ταξινομήσεων για καλύτερη εμπέδωση αλλά μένουν και στην τάξη σαν μόνιμος πίνακας αναφοράς την υπόλοιπη χρονιά...

11 σχόλια:

  1. Πολυ ωραία η ιδέα σου για τον χρόνο! Το βιβλίο από ποιον εκδοτικό οίκο είναι? Γενικά μου αρέσει πολύ το blog σου και οι αναρτήσεις σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια... Το βιβλίο αυτό είναι από τις εκδόσεις Ρώσση και συγγραφέας του η Πόπη Διακαινισάκη. Πιστέυω ότι αξίζει μια θέση στη βιβλιοπήκη σου.

      Διαγραφή
  2. ΤΟ ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΧΑΡΗΚΑ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΣ ΚΙ ΕΣΥ.....ΝΑ ΣΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ...ΕΙΝΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΕΣ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ παρακολουθώ τη δουλειά σου και μου αρέσει πολύ. Σκόπευα να ασχολούμαι περισσότερο με το blog αλλά φέτος είμαι εκτός σχολείου καθώς από μέρα σε μέρα περιμένω να γεννηθεί το κοριτσάκι μου. Όλη ενέργειά μου έχει πέσει αλλού , τουλάχιστον προσωρινά....

      Διαγραφή
  3. Νηπιαγωγέ μου, θέλω να σε ευχαριστήσω γιατί έχω πολλές επισκέψεις από το μπλογκ σου... νάσαι καλά και να σε ακούω χωρίς απόγνωση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα!!! μου αρέσει πολύ το blog σου , είναι πολύ ενημερωτικό. Σε προσκαλώ στο blog μου. Γεια !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ ωραία ιδέα. Την κάναμε φέτος και εμείς και σε κάθε μήνα βάλαμε την φωτογραφία του παιδιού με τα γενέθλια του . Συνέχισε έτσι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΕΝΑ ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΩΡΑΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙΣ!
    ΑΠΟ:http://vrefonipiagwgos.blogspot.gr/2012/11/blog-post_27.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΤΕ ΝΑ ΔΕΙΞΕΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΝΤΛΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΒΡΩ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΝΤΛΗΜΕΝΟ ΑΠ ΕΚΔΟΤΗ. ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΞΕΤΕ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή